Colour Hunting
How colour influences what we buy, make and feel
Kleur speelt een vitale rol in onze visuele ervaringen en beïnvloedt zintuigen, terwijl het onze acties onbewust vormgeeft.
Al millennia lang gebruiken kunstenaars en ontwerpers kleur om ideeën en emoties uit te drukken in alles, van de fresco's en textiel van oude beschavingen tot de haute couture en digitaal gecreëerde architectuur van vandaag. Kleur speelt een vitale rol in onze visuele ervaringen en beïnvloedt zintuigen zoals gevoel en smaak, maar geeft ook onbewust vorm aan ons handelen. Color Hunting: hoe kleur van invloed is op wat we kopen, maken en voelen, verkent de diepten van het onderwerp.
Het boek is onderverdeeld in drie hoofdstukken. In het eerste hoofdstuk, 'Commerce' (kopen/verkopen), werpen experts een licht op kleurtrends en ontleden ze het kleurgebruik in merkboodschappen. Het volgende hoofdstuk, 'Esthetiek' (maken), biedt inzicht in het conceptuele kleurgebruik, maar ook in de uitdagingen en technieken die komen kijken bij het toepassen van kleur op een breed scala aan materialen. De relatie tussen lichaam, geest en kleur staat centraal in het hoofdstuk 'Welzijn' (gevoel). Bovendien laten de feiten over kleur die door het hele boek heen staan, zien wat kleur door de eeuwen heen in alle delen van de wereld heeft betekend voor mensen en culturen.
Dit boek neemt ons mee op een kleurrijke reis, op jacht naar en het verbreden van onze horizon naar het immense potentieel van kleur. Met een waardering van elke nuance, toon, tint en tint zijn de mogelijkheden werkelijk oneindig.
Dit boek bevat:
Diepgaande analyses van kleuronderzoek en kleurexperimenten in design, architectuur, mode en kunst.
Interviews met bekende professionals, waaronder Leatrice Eiseman van het Pantone Color Institute, Louisa Hutton van Sauerbruch Hutton Architects, Hella Jongerius en Liz Griffiths van Missoni.
300 prachtige foto's en illustraties.
Color plays a vital role in our visual experiences and influences senses, while unconsciously shaping our actions.
For millennia, artists and designers have used color to express ideas and emotions in everything from the frescoes and textiles of ancient civilizations to today's haute couture and digitally created architecture. Color plays a vital role in our visual experiences and influences senses such as feeling and taste, but also unconsciously shapes our actions. Color Hunting: How color affects what we buy, make and feel explores the depths of the subject.
The book is divided into three chapters. In the first chapter, 'Commerce', experts shed light on color trends and analyze the use of color in brand messages. The next chapter, 'Aesthetics' (making), provides insight into the conceptual use of color, as well as the challenges and techniques involved in applying color to a wide range of materials. The relationship between body, mind and color is central in the chapter 'Well-being' (feeling). In addition, the facts about color throughout the book show what color has meant to people and cultures throughout the ages in all parts of the world.
This book takes us on a colorful journey, chasing and broadening our horizons for the immense potential of color. With an appreciation of every nuance, tone, shade and hue, the possibilities are truly endless.
This book contains:
In-depth analyzes of color research and color experiments in design, architecture, fashion and art.
Interviews with well-known professionals including Leatrice Eiseman of the Pantone Color Institute, Louisa Hutton of Sauerbruch Hutton Architects, Hella Jongerius and Liz Griffiths of Missoni.
300 beautiful photos and illustrations.
Taal/Language: Engels/English
Colour Hunting, Hanneke Kamphuis en Hedwig van Onna, net exemplaar (lichte gebruikssporen op omslag en ook op schutblad, verder mooi en gaaf exemplaar/light signs of wear on the cover and also on the flyleaf, otherwise a nice and intact copy)
Frame-Publishers, gebonden in gekartoneerde kaft met stevige omslag, 26,5 x 20,3 x 2,7 cm, 264 pagina's
ISBN 9789077174272
Prijs exclusief verzendkosten /price without shipping costs
Dit vindt u misschien ook interessant / You might also find this interesting
Kleur, Victoria FinlayEen reis door de geschiedenis
Kleur is het verslag van Victoria Finlays ontdekkingsreis door de wereld van de kleuren. Zij vertelt over Afghaanse strijders die hun wapentuig financieren met hetzelfde ultramarijn dat Titiaan in de…€ 18,95
Kleurenleer, Johannes IttenDeze Kleurenleer van Johannes Itten is een verkorte uitgave — zonder de reprodukties van de schilderijen — van zijn beroemde boek Kunst der Farbe (in het Nederlands verschenen onder de titel Kunst en kleur). Deze…
€ 29,95
View On Colour 03The Colour Forecasting Book
View On Colour 03
Magazine by Lidewij Edelkoort
Only some very light and hardly noticeable traces of use on the cover. Otherwise still almost in new condition.
Language: English
This magazine is in…€ 21,95
Liebe Farbe, Dear Colour, Anna Amadio, Peter Stohler and Nina WolfensbergerThe work of artist Anna Amadio is varied and fascinating. Since the mid-1990s she has been working with the media of installation, sculpture, painting, and drawing. From the start Amadio had an intense leaning towards…
€ 28,95-29%
Palette No: 2 MulticolourNew Rainbow-Hued Graphics
By Viction:aryA vibrant companion to Victionary's recent Palette No. 1: Black & White, Palette No: 2 Multicolour looks at the most engaging use of colour in design, packaging, fashion and architecture…€ 34,95 € 24,95
Beeldtaal, Jos van den BroekPerspectieven voor makers en gebruikers
Wanneer zegt een beeld meer dan duizend woorden? Iedereen die wel eens een pagina voor een tijdschrift bedenkt, een powerpointpresentatie maakt, een brochure schrijft, een presentatie voor…€ 11,95
Beeldtaal, Jos van den Broek, Willem Koetsenruijter, Jaap de Jong en Laetitia SmitPerspectieven voor makers en gebruikers
Derde, herziene en geactualiseerde uitgave met veel nieuwe voorbeelden en recent beeldmateriaal.
Op enkele lichte en nauwelijks zichtbare gebruikssporen na, zo goed als nieuw…€ 28,95-45%

Self Service by Juergen Teller, Ezra PetronioIssue nº31
Fall/Winter 2009
Hardcover, like new
This book is in stock in our warehouse in the Netherlands and available quickly / Dit boek is op voorraad in ons magazijn in Nederland en snel beschikbaar.
Fantastic Self…€ 75,00
3deluxe - Transdisciplinary Approaches to Design3deluxe is a German interdisciplinary design collective of communications, interiors and product designers and architects. This substantial book presents the group’s most complex projects over the last five years showing their…
€ 24,95
