HOOP, Roland van der Vorst
HOE WE DOOR DE TOEKOMST WORDEN VERLEID
Je gaat naar school in de hoop het ooit te gaan maken. Je stemt in de hoop dat de wereld beter wordt. Je trouwt in de hoop samen gelukkig te blijven, maar gaat in therapie om eerst zelf gelukkig te zijn. Hopen is zo alledaags dat je bijna zou vergeten hoe bijzonder het is.
We leggen onze ziel en zaligheid graag in de handen van mensen of instrumenten die ons hoop geven: Obama, God, Jezus, Char, een oude liefde, een nieuwe CEO, de Mona Lisa of viagra. Waarin schuilt het geheim van deze hoopgevers? En wat kunnen we van hen leren om de wereld zelf wat hoopvoller te maken?
In dit rijk geïllustreerde boek ontrafelt Roland van der Vorst het geheim achter het oproepen van hoop. Aan de hand van inzichten uit de psychologie, filosofie, sociologie en geschiedenis beschrijft hij een inspirerende theorie over een fascinerend fenomeen dat ons dagelijks drijft.
Voor iedereen die wil weten waar hij zelf zijn hoop vandaan moet halen. En voor iedereen die wil weten hoe hij bij anderen hoop kan opwekken.
Roland van der Vorst is medeoprichter van communicatie- en consultancybureau THEY, dat in 2009 door het Amerikaanse tijdschrift Adage werd uitgeroepen tot International Small Agency of the Year.
Dit is het tweede deel in de reeks waarin hij probeert de geheimen achter verleidingstechnieken te ontrafelen door menselijke drijfveren te bestuderen. Het eerste deel, 'Nieuwsgierigheid', bereikte in korte tijd een vierde druk. Het werd bekroond met de onderscheiding Best Verzorgde Boek 2007.
'Een vlot schrijver die zijn gevoel voor humor uitstekend weet te doseren.' NBD Biblion
'Zijn heldere uitleg ondersteunt hij met een grote hoeveelheid aansprekende voorbeelden van de meest uiteenlopende soort.' Boek
'Nieuwsgierigheid geeft een heldere kijk op hoe nieuwsgierigheid wordt opgewekt en beleefd. Door de vele hedendaagse voorbeelden uit reclames, films, kunst, fotografie, architectuur en computergames is het betoog erg herkenbaar.' FEM/Business
'Van der Vorst ordent makkelijk in schema's en schrijft impulsief van zich af. Daarmee ondersteunt hij zijn eigen theorie uit het begin Van het boek.' C Magazine voor communicatie
Geillustreerd
HOOP, Roland van der Vorst, net exemplaar
Nieuw Amsterdam Uitgevers, paperback met flappen, 240 pagina's
ISBN 9789046806876
Prijs exlusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
Tip van Stip
De dronkemanswandeling, Leonard MlodinowTip van Stip
Hoe toeval ons leven bepaalt
Toeval en onzekerheid beheersen ons bestaan. Maar waarom begrijpen wij daar dan zo weinig van?
Door de ware aard van het toeval te tonen ontrafelt Leonard Mlodinow psychologische…€ 14,95GESIGNEERD
De logica van geluk, Mo GawdatHardcover, nieuwstaat, GESIGNEERDOntdek de formuleHij was gezond, extreem rijk en succesvol, maar Mo Gawdat voelde zich diep ongelukkig. De huidige Chief Business Officer van de futuristische 'dromenfabriek' Google [X] besloot het…
€ 29,95- De troost van de filosofie, Alain de Botton
Kan Socrates ons helpen bij impopulariteit? Of zou Epicurus ons bij geldgebrek en Seneca ons bij frustraties terzijde kunnen staan? De troost van de filosofie levert het overtuigende bewijs dat de grote filosofen beslist niet…
€ 8,95 - Vooruit kijken en terug redeneren, David B. Yoffie & Michael A. Cusumano
Lessen van Steve Jobs, Bill Gates en Andy GroveBill Gates, Andy Grove en Steve Jobs zijn de hoofdrolspelers in de wereld van de technologie, en hun bedrijven zullen nog lange tijd hun stempel drukken op ons privé- en zakelijke…
€ 8,95 - De Elektrische Spijkerbroek en andere avonturen in de economie, Mathijs Bouman
en andere avonturen in de economie
Waarom zet Philips kleding onder stroom? Wie heeft bedacht dat je met zes mesjes beter scheert? Zijn korte rokjes een teken van voorspoed? Waarom zijn we zo bang voor de kilometerheffing? Wat is…€ 14,95 - Het maakbare brein, Margriet Sitskoorn
Kun je op volwassen leeftijd nog een rekenwonder worden, doorzettingsvermogen verkrijgen of je angsten overwinnen? Dat kan, want onze hersenen zijn in staat tot reorganisatie en zelfvernieuwing: er ontstaan nieuwe verbindingen in…
€ 8,95 - Contagious, Jonah Berger
WHY THINGS CATCH ONDynamic young Wharton marketing professor Jonah Berger draws on his research to explain the six steps that make products or ideas contagious. Why do some products get more word of mouth than others? Why does…
€ 8,95 - Zes denkende hoofddeksels, Edward de Bono
Dr. Edward de Bono (1933) wordt beschouwd als een internationale autoriteit op het gebied van conceptueel denken. In dit boek stroomlijnt hij op een originele manier het besluitvormingsproces. Het denkproces wordt opgesplitst in…
€ 8,95 - The Big Moo, Seth Godin
Stop Trying to Be Perfect and Start Being Remarkable
THE GROUP OF 33
Dit boek is op voorraad in ons magazijn in Nederland en snel beschikbaar.
Most organizations are stuck in a rut. On one hand, they understand all the good…€ 18,95