60 + 40 is waarschijnlijk honderd, Dirk de Wit
Ahrend
Passers, pennen, potloden en projecten.
Mooi verzorgd boek over de geschiedenis van het kantoorbenodigdheden bedrijf Ahrend. Dit naar aanleiding van het 100-jarig bestaan. De preciese oprichtingsdatum is overigens niet bekend: waarschijnlijk 100 jaar geleden. De eerste 60 jaar berustte de leiding bij de dominante oprichter Jacobus Ahrend, daarna bij een directieteam.
Dr. D. de Wit beschreef - onder auspiciën van het Centrum voor Bedrijfsgeschiedenis van de Erasmusuniversiteit - de woelige historie van de jubilerende onderneming, die van familiebedrijf uitgroeide tot open vennootschap. Hij deed dat tegen de achtergrond van de ontwikkelingen in enerzijds de Nederlandse economie en anderzijds de opvattingen over kantoorinrichting en industriële vormgeving. Enkele regelmatig terugkerende vragen hadden betrekking op de rol van de oprichtersfamilies in de bedrijfsvoering, de vormgeving van samenwerkingsverbanden en fusie, het karakter van de onderneming (een handelsbedrijf met produktie of omgekeerd), de mate van autonomie van dochterbedrijven en internationalisering. Dit alles wordt op nuchtere wijze beschreven tegen de achtergrond van de spannende vraag: hoe heeft het bedrijf in alle woelingen stand kunnen houden? Het boek is mooi uitgevoerd; de archieven van Ahrend leverden mooie illustraties op.
60 + 40 is waarschijnlijk honderd, Dirk de Wit, net exemplaar
Waanders Uitgevers, hardcover, 352 pagina's
ISBN 9040098085
Prijs exclusief verzendkosten.
Dit boek is te dik voor de brievenbus en kan alleen worden verzonden als pakketpost.
Binnen Nederland gratis verzending bij een aankoop van € 50,00 of meer.
Betaal minder of geen verzendkosten, door meer boeken te bestellen.
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
-50%
De vernieuwers, Anton BlokTip van Stip
De zegeningen van tegenslag in wetenschap en kunst 1500-2000
Welke omstandigheden stelden mensen als Copernicus, Newton, Darwin, Mendel, Freud en Einstein in staat een nieuw gezichtspunt te ontwikkelen dat ons beeld…€ 8,95 € 4,50- Wat is onze naam waard?, Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud & Ingrid Smolders
Creëer blijvend resultaat voor klanten, medewerkers, aandeelhouders en maatschappij
Aan welke organisatie zou jij je eigen naam wel willen verbinden? Welke organisaties waardeer je om wat ze zíjn, en om wat ze dóen? Welke…€ 24,50 - Nederlands industrieel ontwerp/Dutch Industrial Design 1995
Een overzicht van het totale vakgebied van industrieel ontwerpen.
Professionele ontwerpers – of zich nu industrieel ontwerper, 3D-ontwerper, vormgever of industriële productontwikkelaar noemen – spelen een cruciale rol in…€ 24,50 - The House of Rothschild, Niall Ferguson
The World's Banker
1849-1999In his rich and nuanced portrait of the remarkable, exclusive Rothschild family, Oxford scholar and bestselling author Niall Ferguson uncovers the secrets behind the family's phenomenal economic…€ 13,95 - Het eenzame gelijk, diverse auteurs
Hervormers tussen droom en daad 1850-1950
Een drang tot vernieuwing en hervorming van maatschappij, moraal en politiek: dat is het kenmerk van de periode tussen 1850 en 1950. De hervormers uit die tijd deden verwoede pogingen…€ 12,50 - 1000WATT, David van Iersel
een handreiking voor de creatieve ondernemer
Bruisende ideeën, energie oneindig en de resultaten vaak bijzonder mooi. Ontwerpers, kunstenaars en architecten varen op hun creativiteit, maar vergeten vaak de zakelijke kant.…€ 8,95 -64%
Design voor Kids, Phyllis RichardsonOverzichtsboek met ruim 450 praktische designvoorwerpen voor kinderen op een overzichtelijke en aantrekkelijke wijze gepresenteerd. Alles wat een baby, peuter, kleuter of kind nodig heeft, passeert de revue: babystoeltjes,…
€ 12,50 € 4,50